"Egy szappanbuborék is egy világ,
s egy világ is egy szappanbuborék."
(Reményik S.)



2014. március 14., péntek

A habzó tojás története...


Tojásos-sole szappan


Összetevők: olíva, kókusz, sheavaj, jojoba és ricinus olaj
                       cukor, só és selyem a lúgba, tojássárga a szappanmasszába

Egyszer volt, hol nem volt Dunán innen Pesten túl élt két szappankészítő...:)
A történet folytatódhatna meseszerűen tovább, mert a kettőnk ismeretsége és találkozása ami közel 1 éve tart, tényleg különlegesnek nevezhető! Két ember akik részben külföldön (Jordániában, Németországban) részben Magyarországon élnek egy közös hobbin a szappankészítésen keresztül találtak egymásra. A sűrű levelezés után végre találtunk egy szabad hétvégét és sor kerülhetett a személyes találkozóra is - OMÁR ANYU meglátogatta a Szappan-Főzdémet. A programot előre megbeszéltük, a terveket pedig tett követte.;)   Így került sor az elfuserált mosószappanom és egyéb szappanmaradékok újrafőzésére és a szappanmassza kisózására.

A történet képekben...




A második kísérlethez a kedvenc szappanjaink adták a témát. Omár Anyu a tojásos, én pedig a sole szappanra gondoltam így a kettőből született meg a Tojásos-sole recept. Az eredmény egy gyönyörű természetes vanília sárga krémes massza. Az első próbálkozásról készült fotókat itt láthatjátok.

http://www.soaps-and-co.com/szappanos-kezdemenyezesek#szappanvendeg

A receptet később újra elkészítettem és ez lett az első tavaszköszöntő szappankám! :)
Mostanában számlálom a heteket, mert rettentően kíváncsi vagyok a végeredményre! A sole recept amit használok, az összetevői alapján jelenleg az ügyeletes kedvenc nem csak nálam, hanem a visszajelzések alapján másoknál is. A tojássárgája...idézek Omár Anyutól " főként vízhiányos száraz bőrre kiváló, megelőzi az idő előtti ráncosodást, összehúzza, fényessé teszi a bőrt. Nagyon régi szépítőszer, a hajápolásban is igen kedvelt."
A további kísérleti receptről a " Tejes-tojásos szappanról" írt beszámolóval a következő bejegyzésemben folytatom...

Ui.: Első gondolatra ezt a szappant szerettem volna az "UTAZÓ-SZAPPAN" programba benevezni, de máshogy döntöttem. Legyen meglepetés!:)

7 megjegyzés:

  1. Szia!

    Marha jó színe lett! Hány tojásos?

    Omar Anyu

    VálaszTörlés
  2. 700gr olajmennyiséghez 2 tojást használtam

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű színe lett! Hajnali madárcsicsergés jut róla eszembe.Csak a tojástól ilyen szép sárga? Hogy a csudába nem megy tönkre a tojás a felmelegedett szappanmasszában? Kíváncsian várom a beszámolód!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ez a szép vanília sárga a tojásnak köszönhető.;) A sole szappant eleve alacsonyabb hőmérsékletű olajokkal készítem. A tojás sárgát kikevered az olajjal, mintha majonézt készítenél...és pudingosodáskor kerül a masszába. Ezután kanállal még keverni, keverni (ezt Omár Anyutól tanultam), nehogy kicsapódjon. A formát vagy a sütőbe teszem, vagy egy ágymelegítő palackkal amiben forró víz van az is megteszi...szuperül rásegíthetsz a megfelelő hőmérséklet eléréséhez. Ezzel gyorsítasz a szappanosodási időn.

      Törlés
  4. Ezt most Húsvét előtt lehet, hogy kipróbálom!
    Fantasztikus színe van! Köszönöm az infókat!

    VálaszTörlés
  5. Gondoltam megosztom veled a tapasztalatomat:
    Megpróbáltam a tojásos szappant.
    Tojásrántotta szappan lett belőle. Sajnos a tojás kicsapódott.
    No nem annyira vészes a helyzet. Szerintem lehet használni mosakodáshoz, de samponszappannak nem.
    Nem adom fel, újra nekiállok!

    VálaszTörlés